fashion week sthlm

sitter och tittar på tv8 på bon fashionweek sthlm. tok bra underhållning. det är alltså ett program om något så exotiskt som svenskt mode. det bästa med programmet är hur allvarliga kommentatorerna (som jag aldrig hört talas om) är. de sitter alltså och tittar på en "designer" som skickar ut modeller med människohår omsydda till kläder...

att sitta och se på hur dessa designers prisas och är så "innovativa och fräscha". enligt mig kunnde kläderna inte vara fulare eller äckligare, jag vet inte vad resten av världen tycker men hår som kläder är motbjudande och äckligt och minst av allt snyggt.

sverige behöver verkligen ett wakeup call, vi är sånna wannabees!

vi tror att vi kommer ta 100 guld i OS varje år vi är med. och vi blir lika besvikna varje gång vi innser att vi faktiskt får däng av alla. hela stämmningen innan alla stora världsevenemang är så sjuk, det blir upp-hypat och krystat med 100 intervjuer med idrottarna i varje kanal och jämförelser med de största konkurenterna, men inte för att vi tror att sverige ska behöva kämpa utan konkurenterna visas i princip för att visa vilka tvåan och trean kommer att bli.

som om sverige har en chans - kom igen och vakna

när vann sverige igentligen VM i fotboll senast??? det har jag ingen aning om men jag har för mig att när vi "grävde guld i USA" tog vi brons. har jag fel eller?! trotts detta så tror vi på fullaste allvar att sverige har en chans och vi blir så otroligt sura när det visar sig att sverige inte duger.

vi är inte "en i gänget" med USA, England, Kina, Ryssland eller Tyskland hur mycket vi änn vill det så går det inte. vi är bara ett litet piss-land men våra 9 miljoner invånare och vår wannabe fashion week.

Kommentarer
Postat av: Cequel

Äh, var nu inte sån. Det var ju inte speciellt längesedan svenska hockey landslaget tog både OS och VM guld samma år? ;)

2008-08-30 @ 21:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0