jaha då var man lite äldre...

Tror tyvärr inte jag blivit visare på bara ett dygn.

satt hos min morfar idag och innsåg att det är 4 år sedan jag tog mitt pick och pack och flyttade till halmstad, och det är min sista sommaren i "sommarstaden" och jag har bestämt att det ska bli min bästa. Så här såg jag ut då, smal och smärt men en riktig busunge.



för en gångs skull är jag till freds med att vara "Bara Sanna".

Jag har också insett att detta blir min första sommar som singel här, och det kan ju bara vara en possitiv sak om man tittar på mina erfarenheter.

växlade 1000 spänn till USA idag $164 blev det in translation det ser ut såhär: 17 dagar kvar(!)

funderar på att tattuera mig efter ett par års moget övervägande.


texten runt labyrinten (symbol för evigt liv och det uppenbara sökandet efter rätt väg är ett citat ur min favorit dikt)

Two roads diverged in a yellow wood,

And sorry I could not travel both

And be one traveler, long I stood

And looked down one as far as I could

To where it bent in the undergrowth;


Then took the other, as just as fair,

And having perhaps the better claim,

Because it was grassy and wanted wear;

Though as for that the passing there

Had worn them really about the same,


And both that morning equally lay

In leaves no step had trodden black.

Oh, I kept the first for another day!

Yet knowing how way leads on to way,

I doubted if I should ever come back.


I shall be telling this with a sigh

Somewhere ages and ages hence:

Two roads diverged in a wood, and I-

I took the one less traveled by,

And that has made all the difference.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0